Partea I – DOSAR AJPIS -ajutor urgență
Cei de la Ajpis oferă ANUAL (deci ce depuneți anul acesta, depuneți și anul viitor), un ajutor de urgență familiilor ce sunt în dificultate (că este vorba de intervenții chirurgicale, terapii costisitoare în tara și în afara țării etc).
Se pot primi sume între 7000-10000 lei (informație primită de la persoane care au primit deja).
Tot ce trebuie să faceți este să depuneți într-un dosar de carton următoarele copii:
-carte identitate părinți
-certificat naștere copii
-certificat căsătorie/deces părinți (unde este cazul)
-certificat încadrare în grad (doar dacă are)
-scrisori medicale medici specialiști (ce aveți important si recent)
-certificat fiscal Anaf pt parinte/părinți.
– copii ale facturilor de la terapii sau toate cele necesare (lapte, medicamente, pampers, fotoliu rulant, scaun adaptor baie, orteze), facturi care trebuie să fie pe persoană fizică (nu pe asociație).
-extras cont bancar pentru IBAN (în ultima perioadă nu a mai trebuit, la aprobare vă suna și mergeți să luați personal banii cash.
În cerere, aveți spațiu să completați motivul pt care aveți nevoie de acest ajutor de urgență, iar acolo puteți completa exact costurile terapiilor și faptul că zilnic copiii dvs au nevoie de ele.
Depuneți documentele la Ajpis, primiți nr de înregistrare și asta-i tot.
Trebuie să așteptați (asta e partea mai dificila, în cca 2-4 luni se face plata), ultimul pas va fi virarea banilor.
Partea a II a – DOSAR PRIMĂRIE – ajutor de urgență
Pt primărie se depune dosar care conține aceleași acte + o cerere de mână (se depune la Departamentul Juridic cu nr de înregistrare):
-carte identitate părinți
-certificat naștere copii
-certificat căsătorie/deces părinți (unde este cazul)
-certificat încadrare în grad (doar dacă are)
-scrisori medicale medici specialiști (ce aveți important si recent)
-adeverință de venit Anaf pt parinte/părinți.
– copii ale facturilor de la terapii sau toate cele necesare (lapte, medicamente, pampers, fotoliu rulant, scaun adaptor baie, orteze), facturi care trebuie să fie pe persoană fizică (nu pe asociație).
-extras cont bancar pentru IBAN (în ultima perioadă nu a mai trebuit, la aprobare vă suna și mergeți să luați personal banii cash.
Model cerere de mână
”Domnule primar, subsemnata X, în calitate de mamă a copilului Y, solicit un ajutor de urgență din bugetul local al primăriei, întrucât, în baza documentelor anexate, copilul meu pe nume … , având diagnosticul……….. efectuează zilnic terapiile x y x, terapii care lunar depășesc suma X lei.
Pe lângă terapiile mai sus menționate, copilul meu a efectuat intervenția x care a costat X lei (aici le puteți enumera pe toate sau pe cele mai scumpe) și urmează să mai efectueze o intervenție (sau câte or fi, sau orice alte costuri), care depășesc suma X lei.”
Puteți de altfel specifica că merge la școală etc, costurile medicamentelor pe care le ia, fotoliu rulant, scaun adaptor baie, orteze, etc. Absolut orice detalii legate de costurile avute cu copilul pot fi scrise în cerere (cererea se poate face sub forma de compunere ca idee).