Bună ziua tuturor. Dacă tot sărbătorim 12 ani de când beneficiem de tot ce ne oferă acest grup, vin și eu cu informații, primite tot de la o mămică specială, care și ea le-a postat în trecut și care poate s-au pierdut. Ideea este că ne sunt utile și doresc să le readuc în atenție, poate sunt de folos.
Partea I – DOSAR AJPIS -ajutor urgență
Cei de la Ajpis oferă ANUAL (deci ce depuneți anul acesta, depuneți și anul viitor) un ajutor de urgență familiilor ce sunt în dificultate (că este vorba de intervenții chirurgicale, terapii costisitoare în tara și în afara țării etc). Se pot primi sume între 7000-10000 lei (informație primită de la persoane care au primit deja).
Tot ce trebuie să faceți este să depuneți într-un dosar de carton următoarele copii:
-carte identitate părinți
-certificat naștere copii
-certificat căsătorie/deces părinți (unde este cazul)
-certificat încadrare în grad (doar dacă are)
-scrisori medicale medici specialiști (ce aveți important si recent)
-adeverință de venit Anaf pt parinte/părinți.
– copii ale facturilor de la terapii sau toate cele necesare (lapte, medicamente, pampers), facturi care trebuie să fie pe persoană fizică (nu pe asociație).
-extras cont bancar pentru IBAN (în ultima perioadă nu a mai trebuit, la aprobare vă suna și mergeți să luați personal banii cash.
La toate acestea atașați cererea completată, după care printată, pe care o atașez aici.
În jumătatea cererii, aveți spațiu să completați motivul pt care aveți nevoie de acest ajutor de urgență, iar acolo puteți completa exact costurile terapiilor și faptul că zilnic copiii dvs au nevoie de ele.
Depuneți documentele la Ajpis, primiți nr de înregistrare și asta-i tot.
Trebuie să așteptați (asta e partea mai dificila, în cca 2-4 luni se face plata), ultimul pas va fi virarea banilor.
Tot mămica care mi-a adus aceste informații la cunoștință a mai zis:
” Aș dori să las din nou câteva informații aici, pentru ca unii părinți să nu mai fie duși în eroare de către alți părinți fără a avea informații corecte.
- Nu are importanță că aveți case, mașini și bani. Dacă doriți, puteți opta pt ajutorul de urgență, este dreptul dvs. Nu vine nimeni să vă întrebe câte case/bani/mașini aveți. Cheltuielile terapiilor de orice fel sunt lunare, pe lângă cheltuielile pe care dvs le aveți în familie cu cele necesare zi de zi.
- Nu are importanta dacă aveți certificat de încadrare.
Și cei fără certificat pot depune, atașând scrisoarea medicală sau actele de la medicul specialist cu facturile aferente terapiilor (cum de altfel poate aveți un alt copil în familie, care poate avea nevoie de o intervenție chirurgicală (de orice fel) care costa bani, iar acest ajutor de urgență face referire și la el, de aceea se numește Ajutor de Urgență.
- Referitor la comisia care vine acasă, fapt pt care unii părinți au rețineri în a depune actele, cu gândul că vine x sau y acasă și vede că am casa mare, mașină scumpă, aceste aspecte nu contează.
Personal, la noi nu a venit nici o comisie și mi s-a comunicat când am depus ultimele acte, așa cum v-am mai spus, că NU VINE COMISIE ACASĂ. Dacă la alți părinți vine totuși, probabil este o situație mai aparte.”
Ar fi bine să vă grabiți să se aprobe dosar și pt acest an 2024. Succes
Partea a II a – DOSAR PRIMĂRIE – ajutor de urgență
Pt primărie se depune dosar care conține aceleași acte + o cerere de mână (se depune la Departamentul Juridic cu nr de înregistrare):
-carte identitate părinți
-certificat naștere copii
-certificat căsătorie/deces părinți (unde este cazul)
-certificat încadrare în grad (doar dacă are)
-scrisori medicale medici specialiști (ce aveți important si recent)
-adeverință de venit Anaf pt parinte/părinți.
– copii ale facturilor de la terapii sau toate cele necesare (lapte, medicamente, pampers), facturi care trebuie să fie pe persoană fizică (nu pe asociație).
-extras cont bancar pentru IBAN (în ultima perioadă nu a mai trebuit, la aprobare vă suna și mergeți să luați personal banii cash.
La toate acestea atașați cererea completată de mână sau editată pe calculator și după printată, care sî conțină următoarele:
”Domnule primar, subsemnata X, în calitate de mama a copilului Y, solicit un ajutor de urgență din bugetul local al primăriei, întrucât, în baza documentelor anexate, copilul meu pe nume … , având diagnosticul……….. efectuează zilnic terapiile x y x, terapii care lunar depășesc suma X lei.
Pe lângă terapiile mai sus menționate, copilul meu a efectuat intervenția x care a costat X lei (aici le puteți enumera pe toate sau pe cele mai scumpe) și urmează să mai efectueze o intervenție (sau câte or fi, sau orice alte costuri), care depășesc suma X lei.
Puteți de altfel specifica că merge la școală etc, costurile medicamentelor pe care le ia, etc. Absolut orice detalii legate de costurile avute cu copilul pot fi scrise în cerere (cererea se poate face sub forma de compunere ca idee).
Ne-ar ajuta toți care depuneți aceste dosare să ne scrieți ca răspuns la această postare, localitatea unde ați depus, când vi se aprobă și după cât timp au făcut plata.
Spor și la cât mai multe dosare depuse.
DECLARAȚIE PE PROPRIA RASPUNDERE